درحال بارگذاری...

بحران آب در ایران

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

بحران آب در ایران


بحران آب در ایران

بحران کم آبی از دو بخش کم آبی اقتصادی و کمبود فیزیکی آب اشاره دارد.


کمبود فیزیکی نشان دهنده کمبود آب در یک منطقه و کم آبی اقتصادی نتیجه مدیریت ضعیف منابع آبی است. دلایل اصلی بحران آب در ایران تنوع آب و هوایی زیاد، توزیع نامناسب آب و اولیت دادن به توسعه اقتصادی است.

چهار دلیل اصلی برای بحران آب در سطح محلی و ملی شناسایی شد: عدم برنامه ریزی مکانی مناسب، مدیریت نامناسب، تلاش برای توسعه نامناسب، اتخاذ تصمیمات نادرست در مورد تخصیص آب و عدم قیمت گذاری نامناسب آب و عدم توانایی کشاوزان در بهینه سازی آبیاری. در نتیجه، ایران با مشکلات جدی آب در مقیاس محلی و ملی روبرو است، مثل افزایش تقاضای آب و کمبود آن، کاهش سطح آب های زیرزمینی، پایین آمدن کیفیت آب و افزایش فقدان اکوسیستم ها.محققان اعلام کرده اند اکر زودتر این مشکلات حل نشود ممکن است در سال‌های آینده فجایع زیادی به بار بیاید. یکی از راه‌های حل مشکل کم آبی صرفه جویی در مصرف است.با توجه به استانداردهای بهداشتی مصرف آب رو به افزایش است. ایران نیز در قسمت خشک زمین واقع شده است که نزدیک به 70 درصد آن در مناطق خشک و نیمه خشک واقع شده است. در حال حاضر ایران یکی از مناطقی است که دچار بحران کم آبی است. پیش بینی می‌شود که کل سرانه آب تجدید پذیر سالانه کشور تا سال 2021 به حدود 800 متر مکعب برسد، که ین مقدار در سطح جهانی برابر با 1000 متر مکعب است.

پس دریافتیم که ایران دچار بحران آب اساسی است و به طور کلی ریزش باران در ایران کم است و بهترین راه برای هدر رفت آب صرفه جویی در بخش خانگی و کشاورزی است. 

پهپادهای کشاورزی سیرنگ به شما کمک میکند تا 97% در مصرف آب صرفه جویی کنید.

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


کمبود آب بحران آب صرفه جویی پهپاد سیرنگ پهپاد کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

آفت مینوز گوجه فرنگی

آفت مینوز گوجه فرنگی (Tuta absoluta) یک حشره‌کشی است که به‌طور گسترده در گوجه‌فرنگی و سایر گیاهان تازه‌خوری از جمله سیب‌زمینی و بادمجان گسترش یافته است. این آفت به عنوان یکی از مهمترین تهدیدها در تولید گوجه‌فرنگی در ایران و جهان شناخته می‌شود.

ادامه مطلب »

دوره کارنس سموم را جدی بگیریم

بسیاری مواقع میوه ها را قبل از پایان دوره کارنس ...

ادامه مطلب »

رشد اقتصادی در بخش کشاورزی

بله، بدون شک. رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موضوعی جالب و اهمیت‌آمیز است. این موضوع به طور معمول شامل عوامل مختلفی می‌شود که می‌توانند به توسعه اقتصادی در این حوزه کمک کنند. در زیر، تعدادی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی بخش کشاورزی آورده شده‌اند: 1. تکنولوژی و نوآوری: بهبود فناوری در کشاورزی می‌تواند...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116